Prima ediție a evenimentului Automotive Forum România (Timișoara, 2014) s-a încheiat, și s-a dovedit un real succes, participanții exprimandu-și părerea că era nevoie de un astfel de eveniment în România, și interesul pentru ediția următoare.
Desfășurat pe parcursul a două zile, a reunit un număr de 120 de participanți din 6 țări (România, Ungaria, Polonia, Serbia, Italia, Germania) – manageri provenind din 70 de organizații sau companii cu capital românesc și străin, producători de automobile (Renault Technologie Roumanie, Volkswagen), importante organizații din domeniul autmotive (Asociația Constructorilor de Automobile din România, Automotive Cluster Serbia, Universitatea Politehnica Timișoara, Universitatea din Pitești), autorități locale (Consiliul Județean Timiș, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș) și importante companii private din domeniu, furnizori de servicii pentu industrie.
Moderate de unul dintre cei mai importanți oameni de business români, Marius Ghenea, conferințele și workshop-urile au fost susținute de 30 importanți specialiști în domeniile lor, dintre care îi amintim pe cei mai cunoscuți publicului: Titu Bojin (președintele Consiliului Județean Timiș), Adrian Sandu (consultant executiv Acarom), Daiana Buzatu (director- Direcția Relații Economice și Evenimente, CCIAT), Titi Aur, Adrian Marcu, Liviu Mihon, Ovidiu Palici, Bogdan Comănescu, Iulian Sorescu, Răzvan Ogîrcin.
Temele prezentărilor s-au împărțit în economice și de afaceri („Industria auto din România, prezent și perspective“, „Misiunea asociației Automotive Cluster Serbia și rolul său în industrie, în parteneriat cu companii românești“. „Locul ocupat de România în producția europeană de automobile. Studiu 2013/2014. Previziuni 2015 – 2020“, „Provocări pentru dezvoltarea ecosistemului de afaceri în România“, „CCIAT – facilitator și furnizor de servicii innovative pentru domeniul automotive“), soluții și servicii pentru producatori („Materiale și Inovații pentru vehicule ușoare de azi și de mâine“, „Legislatia Muncii – Solutii practice“, „Combustibil pentru business: finantare, garantare, asigurare“, „Ajutorul de stat – o oportunitate de finanțare viabilă pentru proiecte de investiții în România“, „Performanță în sustenabilitatea conducerii, soluții software suport pentru industria automotiva – exemple de cazuri reale“, „Metode de Flexibilitate și reducere de costuri“, „Depozitarea deșeurilor din producție“), prezentări industriale specifice și practice („Metode moderne pentru studiul vibro-acustic cu aplicații în automobile“, „Condiția Maximului de Material în practică“, „VDA Field Failure Analysis – O abordare pragmatică“), management („Eficiența managerială. Imaginea personală a managerului. Leadership practic“, „Serviciul de ‘Onboarding’, ca parte a procesului de recrutare.“, „Coach-ingul oamenilor din subordine“, ); o sectiune aparte a prezentat „Instrumente de consolidare a strategiei de siguranță rutieră la nivel național“, „O mie de motive și automotive pentru promovarea vinului românesc“, „Promovarea și derularea de programe, mecanisme și activități de natură socială, culturală și educatională“.
O importantă și așteptată parte a evenimentului a constat în cele două sesiuni de întâlniri Business to Business, unde participanții au avut ocazia de a discuta în cadrul unor micro-întâlniri private, programate, cu alte companii cu care erau interesate să stabilească contacte pentru identificarea de noi oportunități de afaceri. Cele mai solicitate companii pentru întâlniri au fost producătorii de automobile și componente.
Ediția a doua va fi organizată în toamna anului viitor, iar detaliile vor fi disponibile începând cu luna ianuarie 2015.
www.viitorulilfovean.ro/timpromanesc fost partener media al evenimentului.