Site icon TIMP ROMÂNESC

Rolul și responsabilitatea mass-media în anul electoral 2024

Anul viitor, în România au loc alegeri europene, locale, parlamentare și prezidențiale, ceea ce înseamnă că, practic, partidele vor fi aproape tot anul în campanie electorală. Mai ales rețelele sociale vor fi inundate de informații cu privire la partide și candidați, iar printre aceste informații vor apărea și multe fake-news-uri, transmite RRA.

Ambasada Germaniei la București, Institutul Goethe și Deutsche Welle au organizat, la București, o conferință despre rolul și responsabilitatea mass-media în anul electoral 2024. Participanții la eveniment au discutat despre provocările europene comune, dar și despre informații versus fake news.

Anul viitor, în România au loc alegeri europene, locale, parlamentare și prezidențiale, ceea ce înseamnă că, practic, partidele vor fi aproape tot anul în campanie electorală. Mai ales rețelele sociale vor fi inundate de informații cu privire la partide și candidați, iar printre aceste informații vor apărea și multe fake-news-uri.

Jurnaliștii prezenți la dezbatere au discutat despre cum poate relata mass-media obiectiv despre programele partidelor și despre candidații acestora sau cum pot fi combătute și corectate dezinformările răspândite pe rețelele socializare de către anumiți candidați sau anumite partide.

Cum poate mass-media să anime interesul populației pentru alegeri, în special al tinerilor care votează pentru prima dată și să explice importanța exercitării dreptului la vot și cum poate fi asigurată transparența în privința finanțării mass-media sunt alte întrebări la care jurnaliștii prezenți la dezbatere au încercat să răspundă.

La această întâlnire a participat și ambasadorul Germania la București, Peer Gebauer, care a amintit că în România vor fi patru tururi de alegeri diferite. Rolul și responsabilitatea mass-media este de a apăra democrația și într-un asemenea an electoral este cu atât mai important, arăta acesta.

 

Exit mobile version