De la introducerea timbrului de mediu care favorizează înmatricularea unor autoturisme vechi şi cu grad mare de poluare, România se transformă încet-încet în „cimitirul de maşini“ al Europei. Importurile de rable a atins în septembrie cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani, aproape 55% din cele peste 21.700 de maşini nou înmatriculate în România la nouă luni reprezentând autoturisme cu o vechime de peste zece ani, potrivit datelor prezentate de zf.ro.
În aceeaşi perioadă a anului trecut maşinile de peste 10 ani reprezentau 47% din înmatriculări, în timp ce în 2011 procentul era de 38%.
Evoluţia importurilor de maşini vechi a fost direct influenţată de modificările aduse taxei de mediu. În 2011 în vigoare era taxa de mediu care taxa cel mai aspru maşinile vechi, valoarea acesteia ajungând şi la zeci de mii de euro.
Ulterior, ministrul mediului de atunci, Laszlo Borbely, a decis la începutul anului 2012 să reducă cu 25% taxa, ce a dus la o creştere a importurilor de maşini la mâna a doua, iar timbrul de mediu intrat în vigoare în luna martie a redus şi mai mult taxa pentru maşinile mai vechi de 10 ani.