Delegația românească, formată din 25 de companii din industria turismului, condusă de președintele Autorității Naționale pentru Turism (ANT), Răzvan Filipescu, participă între 22 și 26 ianuarie, la cea de-a 34-a ediție a Târgului Internațional de Turism de la Madrid – FITUR (Feria Internacional de TURism).
În cadrul strategiei de promovare a turismului românesc, Spania este o piață prioritară. Cifrele privind numărul sosirilor vizitatorilor spanioli sau al înnoptărilor în unitățile de cazare din România indică o clasare a Spaniei în topul primelor 10 țări emițătoare de turiști.
FITUR este cea mai importantă manifestare expozițională dedicată turismului din Regatul Spaniei, poziție de lider menținută încontinuu din anul 1994. Evenimentul reunește participarea specialiștilor din domeniul turismului mondial, reprezentând organisme naționale, regionale și locale de turism, asociații profesionale, tour-operatori și agenții de turism, companii aeriene, firme de închirieri auto, societăți de transport feroviar, rutier sau naval, lanțuri hoteliere, camping-uri și alte structuri de cazare, parcuri de distracții și alte companii specializate în petrecerea timpului liber, reprezentanți infrastructură (aeroporturi, porturi), companii specializate în congrese și evenimente, organizații turistice străine, organizații oficiale spaniole.
Prezența României la această manifestare reprezintă un nou prilej de a prezenta câteva dintre produsele turistice cheie ale României specialiștilor din turism și publicului spaniol, cum ar fi turismul rural, turismul activ practicat în natură, city-breaks și turismul cultural.