Ministerul Turismului (MEAT) promovează României ca destinație turistică în Regatul Unit prin participarea la târgul internațional de turism „World Travel Market” (WTM) și printr-o campanie outdoor (OOH) desfășurată pe autobuzele din Londra, Manchester, Birmingham și Liverpool. Aceste inițiative se desfășoară simultan în luna noiembrie, în preajma sezonului sărbătorilor de iarnă, și sunt orientate către atragerea turiștilor britanici și a celor internaționali.
Standul României reunește, în perioada 5-7 noiembrie a.c., 35 de co-expozanți, inclusiv tour operatori, hotelieri, asociații și federații de profil și Organizații de Management al Destinației, în cadrul WTM Londra, un eveniment Business-to-Business (B2B) pentru profesioniștii din domeniul turismului.
În plus, ansamblul folcloric din Craiova va interacționa cu vizitatorii, pentru a promova autenticitatea tradițiilor românești. Lia Olguța Vasilescu, primarul Craiovei, va prezenta povestea Târgului de Crăciun din Craiova, clasat pe locul al II-lea în topul European Best Destinations.
Simultan cu prezența la WTM, în perioada 4 noiembrie – 4 decembrie a.c., România derulează o campanie OOH pe autobuzele supraetajate din Londra, Manchester, Birmingham și Liverpool. Campania include 150 de autobuze în Greater London, cu o acoperire estimată de 51,1% din populația Londrei și un impact de peste 16 milioane de impresii. Alte 50 de autobuze vor traversa Centrul Londrei, generând un estimat de aproximativ 5,6 milioane de vizualizări. În Manchester, Birmingham și Liverpool, campania se derulează pe 50 de autobuze regionale, asigurând o rată de acoperire de 4,41% la nivel național. Acțiunea, poartă mesajul „Hop on board to Romania”.
Conform estimărilor pentru anul curent, britanicii vor realiza peste 97 de milioane de călătorii internaționale, cheltuielile urmând să atingă 90,46 miliarde de dolari. Interesul lor față de România a crescut constant în ultimii ani, în perioada 2007-2017 România înregistrând cel mai mare ritm de creștere în opțiunile de vacanță ale britanicilor, cu o revenire spectaculoasă în 2022, când a fost atinsă o creștere de 280% față de 2021. Trendul crescător s-a menținut și în 2023, cu o creștere de 26,5%. În general, turiștii britanici sunt atrași de diversitatea peisajelor naturale, de turismul cultural și de oferta de city-break, precum și de conectivitatea aeriană optimizată între cele două țări.