În perioada 13-19 octombrie a.c., Ministerul Economiei, în colaborare cu Turkish Airlines, a organizat o vizită de informare pentru 9 companii de turism din Statele Unite ale Americii (SUA). Inițiativa a avut ca scop promovarea României pe piața americană, printr-un tur intensiv axat pe explorarea obiectivelor și destinațiilor turistice din țară.
Traseul a pornit din Transilvania și a inclus Salina Turda, Cetatea Alba Carolina și Castelul Corvinilor. De asemenea, a fost promovat turismul balnear, cu opriri la Geoagiu Băi, unde participanții au explorat ruinele băilor romane de la Germisara și cascada Clocota. Orașele Cluj-Napoca, Sibiu și București au fost prezentate în calitate de destinații culturale, iar castelele de pe Valea Prahovei au completat itinerariul.
În contextul creșterii globale a turismului post-pandemie, Ministerul Economiei își propune să consolideze poziția României ca destinație de interes. În 2023, 98,46 milioane de rezidenți americani au călătorit în afara granițelor SUA, dintre care 9,3 milioane au ales destinații europene. În plus, conform estimărilor Statista, cheltuielile turistice ale americanilor vor crește de la 108,81 miliarde de dolari în 2024 la 422,26 miliarde dolari până în 2034, evoluția fiind susținută și de flexibilitatea oferită de munca remote.
În 2023, România a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de turiști americani, de peste 25%, ajungând la 218.000 de vizitatori, față de 173.000 în 2022, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. În prima jumătate a acestui an, SUA s-a clasat pe locul patru în topul țărilor sursă pentru turismul românesc, devansând piețe tradiționale precum Franța și Spania.
Turkish Airlines, ca partener al inițiativei, a asigurat transportul aerian celor 10 reprezentanți americani.