Site icon TIMP ROMÂNESC

Românii cred că ar trebui să existe mai multe oferte de Black Friday în turism

Cumpărăturile de Black Friday încep să devină o obișnuință și pentru consumatorii români, Prin urmare, firmele nu numai că analizează piața și lansează oferte tentante, dar studiază și comportamentul consumatorilor.

Platforma hotelieră Travelminit a realizat o astfel de analiză a comportamentului consumatorilor români de Black Friday din care reese că şi anul acesta există disponibilitate pentru cumpărăturile de Black Friday. Potrivit raportului Travelminit.ro, citat de Bursa.ro, 33,7% dintre românii care fac cumpărături în aceast zi îşi pregătesc din timp lista, compară preţurile şi analizează ofertele, în timp ce 33,4% susţin că fac achiziţii spontane, în funcţie de ofertele de moment.

În ceea ce priveşte încrederea pe care o au în ofertele de Black Friday, aceştia se situează în două categorii: o tabără de sceptici, care nu sunt convinşi că ofertele sunt cu adevărat reduse şi rentabile, şi o a doua tabără care e de părere că ofertele de Black Friday au reduceri semnificative, dar şi un impact pozitiv asupra consumatorilor.

Nu în ultimul rând, 50% dintre respondenţi consideră că reducerea de Black Friday ar trebui să fie peste 40% pentru a-i convinge să facă o achiziţie. 19,8% ar fi satisfăcuţi şi de o reducere de minimum 30%, în timp ce restul au optat pentru alte procente.

Din dorinţa de a creşte gradul de ocupare în perioadele mai puţin aglomerate sau solicitate de turişti, în special la capetele sau în afara sezonului, obiceiul campaniilor de Black Friday a fost preluat şi de operatorii din turism din România.

Potrivit studiului citat, 87% dintre români au în plan să facă şi anul acesta cumpărături de Black Friday, 49% dintre aceștia spun că sunt dispuşi să achiziţioneze inclusiv un produs/serviciu pe care nu îl au neapărat în plan, dar care are un preţ atrăgător de Black Friday.

Când vine vorba despre organizarea campaniilor în turism, preferinţa românilor este aproape unanimă: 97,2% dintre ei sunt de părere că ar trebui să existe mai multe oferte de Black Friday în turism.

Mai mult decât atât, pe lângă cazare, turiştii doresc şi facilităţi sau servicii suplimentare incluse în ofertele de Black Friday ale operatorilor din turism: acces la centrul SPA, demipensiune, excursii opţionale sau acces la piscina interioară.

În ceea ce priveşte destinaţiile din România populare în rândul turiştilor, zone în care aceştia doresc să găsească cele mai multe oferte de Black Friday, clasamentul este alcătuit din: destinaţiile montane (votate de 48,8% dintre respondenţi), staţiunile balneare (votate de 24,4% dintre respondenţi), marile oraşe (votate de 1,.6% dintre respondenţi), dar şi de litoralul românesc (votat de 11,2% dintre respondenţi), o dovadă în plus a faptului că românii se gândesc deja la vacanţa de pe litoral din 2023 şi că sunt dispuşi de pe-acum să aloce un buget pentru a-şi rezerva un sejur accesibil de Black Friday.

 

Exit mobile version