Site icon TIMP ROMÂNESC

Studiu TargetWeb: E-Commerce-ul românesc în plină pandemie de Covid-19

Agenția de marketing online și SEO TargetWeb a realizat, în perioada 1-20 aprilie 2020, pe un eșantion format din 592 de companii care își desfășoară activitatea economică în mediul virtual, un studiu privind impactul crizei generate de pandemia Covid-19 asupra e-commerce-ului din țara noastră.

Potrivit studiului, majoritatea respondenților au afirmat că au fost afectați puternic de criză, 28,6% având o scădere a venitului cuprinsă între 20 și 40%, iar un procent aproape la fel de mare (26,3) au avut o scădere a încasărilor cuprinsă între 60 și 100%. De cealaltă parte, 26,4% dintre respondenți au afirmat că au avut creșteri în această perioada, cuprinse între 20 și 40%.

Mai mult, 18,4% dintre companiile participante la studiu au afirmat că au folosit certificatul pentru situații de urgență (CSU), pentru amânarea plăților la utilități și chirii. Totuși, majoritatea respondenților au afirmat că nu au folosit această măsură (48,3%), iar în cazul unui procent format din 33,3% dintre companii nu se aplică această măsură.

Majoritatea companiilor chestionate (48,3%) afirmă că toți angajații lucrează de acasă, urmați de 34,5% – niciunul, 6,9% – mai puțin de jumătate dintre angajați, 5,7% – jumătate dintre angajați, 4,6% – mai mult de jumătate dintre angajați.

Cu toate acestea, majoritatea companiilor (44,8%) nu au luat în calcul disponibilizările pentru perioada următoare, 35,6% vor lua o decizie în funcție de cum va evolua criza, 10,3% vor face disponibilizări mai mult ca sigur, iar 9,2% încă nu știu ce decizie vor lua.

În perioada următoarele, companiile din online-ul românesc vor investi mai mulți bani în Google Ads (28,7%), în reclama pe Facebook și în SEO (câte 27,6%), în e-mail marketing (19,5%), în PR și branding (13,8%). Mai mult de jumătate dintre respondenți (50,6%) au afirmat că nu vor renunța la mijloacele de promovare pe care le-au utilizat până în momentul de față. În același timp, 28,7% dintre respondenți afirmă că reclamele plătite pe Google și Facebook sunt mai puțin eficiente în această perioadă de criză. Mai mult, 50% dintre respondenți afirmă că traficul lor pe website este în scădere.

Referitor la plata taxelor către stat până la 25 martie, majoritatea respondenților (58,7%) și-au achitat contribuțiile, 18,4% – nu au plătit, dar vor plăti mai mult ca sigur, iar 11,5% nu au plătit deoarece așteaptă unele facilități din partea Statului pentru perioada de criză. La polul opus, doar 5,7% dintre companii au afirmat că nu au plătit dar nici nu intenționează să plătească impozitele.

Majoritatea companiilor chestionate (93,1%) comercializează produse și servicii pe teritoriul României, dar și în Europa (11,5%), Ungaria (9,2%), Bulgaria (4,6%) sau Statele Unite ale Americii (4,6%), iar în această perioadă de criză 33,3% dintre companii afirmă că au probleme cu aprovizionarea. Companiile participante la studiu provin din următoarele domenii de activitate: e-commerce (33,3%), online marketing (22,8%), turism, imobiliare, horeca, agricultură, adult, locuri de muncă, software, consultanță, transport, servicii web etc.

“Din păcate, trecem printr-o perioadă de cumpănă, iar tot mai mulți oameni conștientizează faptul că lumea nu va mai arăta la fel după trecerea pandemiei. Regulile sociale se vor schimba drastic, nu vom mai da noroc unii cu alții, nu ne vom mai săruta pe obraz, nici măcar nu vom mai pune mână pe produsele din magazin fără să avem echipament de protecție. În viitorul apropiat, majoritatea produselor și serviciilor le vom achiziționa din mediul online, pentru a evita cât mai mult contactul fizic cu alte persoane. Consider că multe dintre industriile din România vor supraviețui pandemiei, însă tot în această perioadă, câștig de cauză vor avea companiile care vor ști cel mai bine să se adapteze la nevoile actuale ale societății. Totodată, companiile care activează în mediul online vor investi mai mult ca oricând în reclame pe Google, Facebook, în SEO, în PR etc., iar angajații în viitor vor fi plățiți mai mult pe rezultate decât pe ore de lucru, mai ales că tele-munca va deveni o normalitate pe termen mediu și lung”, explică Iulian Ghișoiu, directorul agentiei SEO care coordoneaza site-ul..

 

Exit mobile version