Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) reamintește că 31 august 2024 este termenul limită până la care transportatorii români păgubiți de cartelul camioanelor pot solicita despăgubiri. Datorită cererii ridicate, furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim (reprezentat legal de firmele de avocatură Hausfeld și Kapellmann) a prelungit de la 30 aprilie la 31 august 2024 termenul de înregistrare pentru firmele care doresc să participe la o acțiune în instanță împotriva cartelului camioanelor. Datele necesare cu privire la camioanele individuale trebuie, de asemenea, furnizate până la sfârșitul lunii august 2024, după înregistrare.
UNTRR colaborează cu furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim pentru a sprijinii firmele de transport rutier din România care nu au acționat până acum pentru a-și recupera daunele provocate de cartelul camioanelor pe perioada 1997-2016 sau care nu au solicitat despăgubiri pentru camioanele noi achiziționate în perioada 1997 – 2004.
Din 2016, după ce Comisia Europeană a decis sancționarea cartelului camioanelor, UNTRR a sprijinit firmelor de transport rutier de marfă să ceară despăgubiri pentru perioada 1 aprilie 2004 și 2016, în fața instanțelor din Germania fiind în desfășurare sute de procese.
Recent, UNTRR a încheiat o nouă colaborare cu furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim, pentru a sprijini transportatorii rutieri afectați de cartelul camioanelor să solicite despăgubiri și pentru perioada 1997-2004 și pentru a da o ultimă șansă transportatorilor care nu au acționat deloc până acum împotriva cartelului camioanelor, să solicite despăgubiri pe perioada 1997-2016, urmare hotărârii Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) de anul acesta.
Printr-o hotărâre a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) din 1 februarie 2024 s-a stabilit că Scania a fost implicată în cartelul camioanelor, în care producătorii de camioane au fixat prețurile între 1997 și 2011. CJUE stabilește, de asemenea, că Scania este răspunzătoare în temeiul dreptului civil pentru daunele suferite de firmele de transport și expediție ca urmare a cartelului camioanelor. Deoarece în conformitate cu legea germană membrii cartelului sunt solidar responsabili pentru întreaga daună suferită, clienții altor camioane pot, de asemenea, să-și depună solicitările de despăgubire a daunelor împotriva Scania.
Transportatorii rutieri români afectați de cartelul camioanelor care nu au solicitat încă despăgubiri pentru recuperarea daunelor cauzate de cartelul camioanelor pot să se înregistreze acum pe platforma online disponibilă în limba română pentru firme le de transport înregistrate la UNTRR.
Participarea la acest proces juridic antitrust nu implică nicio plată în avans și niciun risc legat de costuri de litigiu. Doar în caz de succes, firmele plătesc o taxă de succes de 33%. Firmele de transport înregistrate la UNTRR beneficiază de o taxă redusă.