Site icon TIMP ROMÂNESC

Transparența și direcționarea publicității politice: colegiuitorii UE încheie un acord cu privire la noua reglementare

Președinția Consiliului și negociatorii Parlamentului European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la principalele elemente politice ale unui nou regulament privind transparența și direcționarea publicității politice.

Regulamentul a fost elaborat pe fondul îngrijorărilor cu privire la pericolele pe care le prezintă manipularea informațiilor și amestecul străin în alegeri. Acesta își propune ajute cetățenii să recunoască reclamele politice, să înțeleagă cine se află în spatele lor și să știe dacă au primit o reclamă direcționată, astfel încât să facă alegeri mai conștient.

Acesta va sprijini o dezbatere politică deschisă și echitabilă în statele membre, bazată pe informații obiective, transparente și pluraliste și va asigura că publicitatea politică are loc cu respectarea deplină a drepturilor fundamentale, inclusiv a dreptului la viață privată.

Conform acordului provizoriu, publicitatea politică este definită ca fiind pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, livrarea sau difuzarea mesajelor

Noul regulament va acoperi publicitatea politică care este în mod normal oferită contra cost, dar și publicitatea politică prin activități interne, precum pregătirea de reclame politice în cadrul partidelor politice și ca parte a unei campanii de publicitate politică.

În același timp, regulile indică clar că punctele de vedere politice și alte conținuturi aflate sub responsabilitate editorială, precum și opiniile exprimate cu titlu personal nu sunt acoperite de regulament.

Reguli privind direcționarea și difuzarea anunțurilor

Regulile convenite provizoriu stabilesc, de asemenea, limite stricte privind utilizarea tehnicilor de direcționare și de difuzare a anunțurilor.

Utilizarea datelor cu caracter personal pentru vizarea publicității politice online va fi permisă numai dacă datele au fost colectate de la persoana vizată, care și-a dat consimțământul explicit și separat pentru utilizarea sa pentru publicitate politică.

În plus, va exista o interdicție generală a profilării utilizând categorii speciale de date cu caracter personal, cum ar fi datele care dezvăluie originea rasială sau etnică sau opiniile politice.

Pentru a preveni interferențele străine, colegislatorii UE au convenit, de asemenea, să interzică furnizarea de servicii de publicitate sponsorilor din țări terțe cu trei luni înainte de alegeri sau referendum, salvând în același timp norme naționale mai stricte, acolo unde este cazul.

Aceștia au prevăzut că Comisia ar trebui să înființeze un depozit public european pentru reclamele politice online, pentru a reuni și a pune la dispoziția publicului informații despre toate reclamele online și notificările lor de transparență.

Colegislatorii UE au convenit, de asemenea, că noile reguli se vor aplica la 18 luni de la intrarea lor în vigoare.

Cu toate acestea, definițiile și așa-numita clauză de nediscriminare, care stipulează că serviciile nu pot fi restricționate doar în funcție de locul de reședință sau de stabilirea sponsorului publicității politice, se vor aplica în timp util pentru alegerile pentru PE.

Lucrările vor continua la nivel tehnic în următoarele săptămâni pentru a finaliza detaliile noului regulament.

Odată ce această lucrare a fost încheiată, acordul integral va trebui să fie confirmat de ambele instituții în întregime și să fie supus revizuirii juridico-lingvistice înainte de adoptarea oficială.

 

 

Exit mobile version