Trei tineri dezvoltatori români au concurat vineri cu cei mai buni studenți din lume în cadrul celei de-a XII-a ediții Imagine Cup, cea mai populară competiție pentru studenți tehnici, developeri și tineri antreprenori și un pilon fundamental al inițiativei globale Microsoft YouthSpark.
În fața unei audiențe numeroase, 5.000 de studenți, jurați, parteneri și angajați Microsoft au fost anunțați câștigătorii celor 3 categorii ale competiției – Games, Innovation și World Citizenship.
Soluția echipei SMT din Cluj, formată din studenții Bogdan Mursa, Rareș Urdea și Bogdan Pop și îndrumată de mentorul Dan Suciu, a avansat rapid și cu success până în finala globală din Seattle(SUA) alături de alte 34 de proiecte din întreaga lume.
Folosind tehnologia Kinect de la Microsoft, proiectul sMilestone constă într-o soluție care permite persoanelor care au suferit accidente cerebrale sau lovituri grave la cap, să urmeze un program de recuperare customizat și mai puțin traumatizant care poate fi aplicat individual, fără supraveghere medicală.
„Experiența a fost minunată, iar juriul a fost extraordinar, ne-a încurajat și motivat să dezvoltăm și mai bine soluția noastră. Acum ne gândim să implementăm soluția noastră în produsele Microsoft, cu ajutorul echipei responsabile de Ease of Access. Suntem foarte entuziasmați și foarte bucuroși că am ajuns atât de departe ”, consideră Rareș Urdea.
Ediția din acest an a Imagine Cup a găzduit o serie de proiecte care au vizat creșterea performanței în domeniul medical. 80% dintre proiectele înscrise la categoria World Citizenship au propus mijloace inovatoare de a utiliza tehnologia în medicină, în arii precum accesibilitatea la terapie/tratament, terapie/recuperare fizică la distanță, diagnosticare etc. De altfel, proiectele studenților din întreaga lume adresează o serie de probleme curente și valabile global, astfel încât soluțiile propuse de ei concentrează cele mai moderne trenduri tehnologice în medicină: diagnostic rapid, terapia prin joc și terapia socială prin mijloace digitale, creșterea accesibilității.