Site icon TIMP ROMÂNESC

Turbomecanica a semnat un acord cu compania franceză Safran

Foto: profit.ro

Firma românească Turbomecanica a semnat marți, la Paris, un acord cu compania franceză Safran – una din cele mai mari companii de componente în domeniul aero-spațial – un acord pentru reparația și mentenanța în România a motoarelor de pe viitoarele elicoptere H215 pe care Airbus vrea să le producă la fabrica din Brașov pentru Ministerul Apărării și Ministerul de Interne, informează curierul national.

Acordul semnat la Paris, spun reprezentanții Turbomecanica, reprezintă un pas spre realizarea pe viitor și a altor ansamble mecanice pentru modelele Airbus. La semnarea acordului dintre Turbomecanica și Safran a participat și secretarul de stat în MApN și șef al Departamentului pentru armamente, Florin Lazăr Vlădică, precum și oficiali ai Airbus România.

E un acord important pentru Turbomecanica, dar și pentru întreaga industrie aeronautică română pentru că va asigura Ministerului Apărării posibilitatea de a repara în România motoarele și ansamble mecanice de pe elicopterul H215„, a declarat Șerban Vasilescu, director tehnic și de conformitate la Turbomecanica.

Noi colaborăm cu Safran și Airbus de 40 de ani și am început prin a fabrica motoare și ansamble mecanice pentru elicoptere. Considerăm că acest acord pentru reparații este doar începutul și ne dorim ca pe viitor să fim implicați puternic și în fabricația acestor noi modele (de elicoptere)„, a mai spus reprezentantul Turbomecanica.

Airbus a deschis în 2016 la Brașov o fabrică în care își propune să producă modelul H215 și varianta militară H215M, așteptând ca primele comenzi pentru aceste elicoptere să vină chiar de la statul român.

Odată lansată o comandă, primele elicoptere Airbus fabricate în și pentru România ar putea să iasă pe poarta fabricii în 1-2 ani. Modelul de elicopter Airbus H215 – anterior denumit Eurocopter AS332 Super Puma – este un elicopter cu două motoare, cu elice în patru pale, cu funcțiuni în special utilitare și de transport. Modelul reprezintă evoluția fostului Aerospațial SA 330 Puma.

Cele două motoare sunt modele Turbomeca Makila 1A2 produse de Safran și introduse în serviciu pe diferite modele încă de la finele anilor 80. Fiecare motor este capabil să dezvolte circa 1.700 de cai putere.

Exit mobile version